Marketing

Znaczenie kolorów w marketingu i reklamie

Znaczenie kolorów w marketingu i reklamie jest często pomijane. Zespoły marketingowe muszą zwracać szczególną uwagę na subtelności kolorów, które mogą mieć ogromny wpływ na to, jak ich wiadomość jest odbierana. Co logo Twojej marki mówi o Tobie? Jak przedstawiasz swój produkt lub usługę za pomocą kolorów? Nawet filmy promocyjne są z przewagą konkretnych barw.

Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak ważne są kolory w marketingu. Każdy kolor ma swoje własne znaczenie. Czerwony, na przykład, jest jednym z najpotężniejszych kolorów, które istnieją, ponieważ może stworzyć poczucie pilności i pasji. Jest to również związane z miłością i romansem, co czyni go idealnym na Walentynki lub inne święto, gdzie ludzie wyrażają swoje uczucia do siebie.

Jakie jest znaczenie innych kolorów w marketingu?

Niebieski jest jednym z tych kolorów, które mogą być używane do różnych celów – od niebieskich dżinsów po logo Facebooka! Niebieski może oznaczać wiarygodność i niezawodność, a także być uspokajający i relaksujący w swojej naturze. Kojarzy się także z wodą, co czyni go idealnym dla hoteli nad oceanem, do których ludzie przyjeżdżają, by uciec od codziennych trosk, popijając tropikalne drinki na plaży.

Fioletowy na pierwszy rzut oka może wydawać się po prostu kolejnym kolorem, ale jego znaczenie zmienia się w zależności od tego, czy używasz jasnego (lawenda) czy ciemnego (ametyst). Lawenda symbolizuje kreatywność, często używają tego koloru artyści.

Natomiast żółty oznacza szczęście i optymizm, więc może to być dobry pomysł, by wykorzystać ten kolor w Twoich specjalnościach na happy hour w pubie.

Zielony jest popularny wśród firm świadomych ekologicznie oraz tych, które zajmują się naturalną żywnością. Jest także kojarzony ze zdrowiem, co czyni go doskonałym wyborem dla szpitali i klinik medycznych

Czerwony – powszechnie rozpoznawalny symbol miłości. Czerwień może oznaczać pasję, gniew lub nawet niebezpieczeństwo, w zależności od odcienia lub umiejscowienia. Pomarańczowy jest często postrzegany jako żywy i ekscytujący, co ma sens, biorąc pod uwagę, że Halloween zbliża się wielkimi krokami!

Czerń oznacza elegancję i siłę w wielu kulturach na całym świecie; jednak niektórzy ludzie uważają czerń za zbyt przygnębiającą, podczas gdy inni widzą w niej intelekt.

Biel oznacza czystość, ale w zależności od tego, kogo zapytasz, może mieć negatywne znaczenie.

Kiedy zakładasz swój biznes, projektujesz logo musisz zwracać uwagę na kolory. W kolorach tkwi ogromna siła i w biznesie i marketingu dużo od nich zależy. Musisz o tym pamiętać bo one bardzo mocno działają na Twoich Klientów.